ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Φαγόπυρο: τι είναι και πώς μας ωφελεί;

Φαγόπυρο: τι είναι και πώς μας ωφελεί;

Στην Ανατολή το τιμούν δεόντως κι εδώ έχει αρχίσει και παίρνει τα πάνω του τα τελευταία χρόνια. Τι ακριβώς, όμως, είναι το φαγόπυρο;


Γνωστό και ως μαυροσίταρο, το φαγόπυρο είναι ένα είδος δημητριακού, όχι και τόσο διαδεδομένου στο ευρύ κοινό, αλλά σίγουρα γνωστού σε όσους ψάχνουν υγιεινές εκδοχές στη διατροφή τους. Το αλεύρι από φαγόπυρο χρησιμοποιείται πολύ από όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, καθώς είναι ελεύθερο αυτής και μπορεί να αξιοποιηθεί σε πλήθος συνταγών αντί για το κοινό αλεύρι.

Το φαγόπυρο είναι πολύ πλούσιο σε πρωτεΐνη, φτάνοντας μέχρι και τα 14 γρ. πρωτεΐνης ανά 100 γραμμάτια προϊόντος και περιέχοντας όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, χαρίζοντας δύναμη κι ενέργεια στον οργανισμό και κρατώντας μας χορτάτους. Ειδικά για όσους νηστεύουν αυτή την εποχή πριν το Πάσχα, το φαγόπυρο θα αποτελέσει μια εξαιρετική εναλλακτική πρωτεΐνης έναντι του κρέατος.

Φαγόπυρο: τι είναι και πώς μας ωφελεί;

Ακόμη, είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, στην αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε αλλά και σε βιταμίνη Κ που κάνει καλό στην πήξη του αίματος, στην οστεοπόρωση, στην καρδιά. Από το φαγόπυρο δεν λείπουν και τα μέταλλα όπως το ασβέστιο που κάνει καλό στα οστά, ο σίδηρος, το σελήνιο που συμβάλλει στην υγεία του θυρεοεοδούς, ο ψευδάργυρος που τονώνει το ανοσοποιητικό ο χαλκός, το μαγνήσιο, το κάλιο κ.ο.κ.

Η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες κάνει καλό στο έντερο, ενώ σύμφωνα με έρευνες φαίνεται πως συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης υπέρτασης, αλλά και υψηλής χοληστερόλης.

Τα οφέλη, όμως, του φαγόπυρου δεν εξαντλούνται εδώ. Η κατανάλωσή του υποστηρίζεται από ειδικούς ότι μπορεί να βοηθήσει στους πονοκεφάλους, ενώ είναι ευεργετικό και για τα νεφρά, χάρη στη ρουτίνη που περιέχει.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε το αλεύρι του, είτε να το μαγειρέψετε σαν ρύζι ή ακόμη και να το προσθέσετε στις σαλάτες ή το γιαούρτι σας. Ένα φλιτζάνι φαγόπυρο (170 γρ.) αποδίδει 580 θερμίδες, γι’ αυτό καταναλώστε με προσοχή αν μετράτε τις θερμίδες σας.

ΠΗΓΗ: www.clickatlife.gr

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close