ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Ποιοι λόγοι-έκπληξη μας προκαλούν χειμερινή κατάθλιψη;


Ποιοι λόγοι-έκπληξη μας προκαλούν χειμερινή κατάθλιψη;

Όλοι γνωρίζουμε τη σπουδαιότητα του ήλιου και της βιταμίνης D στη διάθεσή μας. Αυτό από μόνο του δικαιολογεί το γεγονός, γιατί ο χειμωνιάτικος καιρός μας προκαλεί κατάθλιψη. Δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος όμως.
Πολλές από τις καθημερινές δραστηριότητες μας επιφορτίζουν με αρνητικές σκέψεις και διάθεση. Ήρθε η ώρα να μάθουμε ποιες από αυτές ευθύνονται για τη χειμερινή μας κατάθλιψη.
Μήπως δεν ασκείστε αρκετά;
Ο χειμωνιάτικος καιρός μας δίνει μία καλή δικαιολογία για να «κουλουριαστούμε» στον καναπέ και να αποφύγουμε το γυμναστήριο. Ωστόσο, αυτή η κακή συνήθεια επηρεάζει σημαντικά και τη διάθεσή μας. Οι ερευνητές μάλιστα είναι πεπεισμένοι, ότι έστω και η παραμικρή άσκηση σε τακτική βάση, ενισχύει την καλή διάθεση και τα θετικά συναισθήματα, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές σκέψεις.
Οικονομικές ανησυχίες
Φυσικά σε μία εποχή, που κυριαρχεί η κρίση, τα οικονομικά αδιέξοδα και οι πολιτικοί προβληματισμοί για το τι μέλλει γενέσθαι με μισθούς και συντάξεις, η καλή διάθεση είναι μάλλον πολυτέλεια. Τα άγχη για τα οικονομικά μας, σαφώς επηρεάζουν τη διάθεσή μας προς το χειρότερο και μάλιστα, οι ειδικοί αναφέρουν ότι σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν να σημάνουν τη βασική αιτία της κατάθλιψης.
Αν και σε ένα γενικό πλαίσιο, δε μπορούμε οι περισσότεροι να ελέγξουμε το μέλλον του…μισθού μας, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να συμφιλιωθούμε με τα έξοδά μας και να πορευτούμε με λιγότερα, φυσικά.
Τα οικογενειακά βάρη
Η εποχή επιβάλει οικογενειακές συγκεντρώσεις και το άγχος για τις «διακοπές» εντείνεται μέρα με τη μέρα, ενώ παράλληλα τα δώρα και τα έξοδα για τα χριστουγεννιάτικα δείπνα μόνο αγχολυτικά δε λειτουργούν.
Επειδή, όμως με τις συγκεκριμένες συνθήκες δε είναι πολλά αυτά που μπορούμε να ελέγξουμε, οι βαθιές ανάσες, κάθε φορά που νιώθουμε πιεσμένοι, μπορούν όντως να βοηθήσουν. Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, επιμένουν ότι αυτή είναι μία πολύ καλή τακτική κατά του άγχους.
Κακή διατροφή
Τα γιορτινά γλυκίσματα ικανοποιούν τον ουρανίσκο αλλά δεν είναι τόσο υγιεινά ώστε να σας προσφέρουν την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός μας.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να καταναλώνουμε φρέσκα φρούτα και λαχανικά όταν είμαστε στο σπίτι μας, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να γευτούμε λιχουδιές, λιγότερο υγιεινές, σε διάφορα πάρτι και συνευρέσεις των γιορτών. Τα αντιοξειδωτικά στοιχεία των τροφών αυτών και τα θρεπτικά τους συστατικά θα διατηρήσουν την ισορροπία που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας.
Αισθάνεστε μόνος;
Οι γιορτές συνήθως είναι πιο εύκολες για τα ζευγάρια και τις οικογένειες. Αντίθετα, αν για τον οποιοδήποτε λόγο μείνετε μόνος/η τις χριστουγεννιάτικες μέρες, η κατάθλιψη είναι ένα από τα συναισθήματα, που κατά πάσα πιθανότητα θα αισθανθείτε.
Εάν λοιπόν, δε μπορούμε να είμαστε με τους αγαπημένους μας, η εθελοντική προσφορά σε έναν οίκο ευγηρίας, καταφύγιο αστέγων ή ακόμα και νοσοκομείο, θα προσφέρει σε μας τη θαλπωρή που έχουμε ανάγκη και στους συνανθρώπους μας μία νέα «αγκαλιά» που τόσο χρειάζονται.
Υπερκατανάλωση αλκοόλ
Η κατανάλωση αλκοόλ είναι συνυφασμένη με τις γιορτινές μέρες. Ωστόσο, το επόμενο πρωί μάλλον οι περισσότεροι το… μετανιώνουμε. Νέες έρευνες όμως αναφέρουν ότι μπορεί το αλκοόλ να μας κάνει να κοιμόμαστε πιο εύκολα, αλλά ταυτόχρονα εμποδίζει τα επίπεδα της ποιοτικής ξεκούρασης, γεγονός που αυτόματα επηρεάζει τη διάθεσή μας.
Νοσταλγία
Οι διακοπές είναι μια μαγική περίοδος για τα παιδιά, για τους ενήλικες όμως η μαγεία αυτή μετριάζεται καθώς πρέπει να ανταποκριθούν σε πλήθος υποχρεώσεων.
Αν αισθάνεστε και σεις ότι η σπίθα των Χριστουγέννων δεν είναι τόσο λαμπερή όπως παλιά, προσπαθήστε να επανασυνδεθείτε με όλες εκείνες τις ευχάριστες μνήμες των γιορτών του παρελθόντος. Οι συζητήσεις μάλιστα με συνομήλικους, που ζήσαμε κοινές γιορτινές εμπειρίες θα ξυπνήσουν σίγουρα ευχάριστες αναμνήσεις.
Βαρύ πρόγραμμα
Συνήθως, δεν αντιλαμβανόμαστε το καθημερινό στρες με αποτέλεσμα αυτό να συσσωρεύεται και στο τέλος του χρόνου να αισθανόμαστε εξουθενωμένοι και πολύ συχνά ανήμποροι να το αντιμετωπίσουμε.
Ένας τρόπος για να καταλάβουμε σε τι επίπεδα άγχους βρισκόμαστε είναι ο εξής: εάν αισθανόμαστε χαρούμενοι όταν ακυρώνεται μία συνάντηση, μία υποχρέωση κ.λπ, τότε ίσως έχουμε αναλάβει πολλά στην «πλάτη μας». Καλό θα είναι να βάζουμε προτεραιότητες, όσο δύσκολο κι αν είναι, πριν καταρρεύσουμε σωματικά και ψυχικά.
Γίνεστε ερημίτης;
Ο κρύος καιρός παρέχει την τέλεια δικαιολογία για να ακυρώσουμε τα σχέδιά μας και να μείνουμε μόνοι σπίτι παρέα με τις …πιτζάμες μας. Αυτό και αυτό είναι λογικό να συμβαίνει ορισμένες φορές, όταν όμως γίνεται συνήθεια, τα πράγματα φαίνονται δυσοίωνα.
Μία πρόσφατη μελέτη μάλιστα διαπίστωσε ότι η κοινωνική απομόνωση θέτει τον άνθρωπο σε μεγαλύτερο κίνδυνο για προβλήματα ψυχικής υγείας. Ας αντισταθούμε λοιπόν, στον πειρασμό να χαρούμε την …κουβέρτα μας και ας συναντηθούμε με φίλους, που θα μας φτιάξουν τη διάθεση.
clickatlife.gr/

ΠΗΓΗ :https://www.glikaxamogela.gr/

Σας άρεσε το άρθρο? Μοιραστείτε το!


Add Comment

Click here to post a comment

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close