ΧΡΗΣΙΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Απλές τεχνικές διαχείρισης του άγχους



Όλοι περνάμε κάποιες μέρες που δεν πάνε τα πράγματα όπως θα θέλαμε. Αυτό μας γεμίζει με άγχος και στρες. Είναι καλό να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας ώστε να μην πέφτει σε αρνητικά συναισθήματα που το μόνο που μας προσφέρουν είναι παθολογία είτε στο σώμα μας, είτε στο συναίσθημά μας είτε στο νου μας.

Εφόσον ξέρουμε ότι το στρες εξουθενώνει και εξασθενεί την άμυνα του οργανισμού και μπορεί να μας επηρεάσει σε όλα τα πεδία, σας παρουσιάζω μερικές απλές τεχνικές αντιμετώπισης του στρες.

Ένα βασικό εργαλείο είναι η αναπνοή, η οποία πραγματικά μπορεί να ρυθμίσει όλο το σύστημά μας άμεσα. Εισπνεύστε από τη μύτη μετρώντας χαλαρά μέχρι το πέντε, κρατήστε την αναπνοή σας μετρώντας μέχρι το πέντε και απελευθερώστε αργά την αναπνοή σας από το στόμα μετρώντας μέχρι το πέντε. Αυτή είναι μία αναπνοή για να σας εναρμονίσει γενικά.

Αλλά αν νιώθετε ότι το στρες πήρε τα ηνία και θέλετε να απελευθερώσετε αυτή την περίσσια ένταση, σταθείτε όρθια, εισπνέυστε από τη μύτη γέρνοντας το σώμα σας προς τα πίσω και έχοντας τα χέρια σε ανάταση. Εκπνεύστε με ένταση από το στόμα σας σαν θέλετε να πετάξετε κάτι από μέσα σας και ταυτόχρονα αφήστε το κορμί σας να πέσει μπροστά παρασέρνοντας και τα χέρια σας (λυγίστε ελαφρά και τα γόνατα σε αυτή τη κίνηση).

Μία ακόμη αναπνοή, πολύ απλή, που όμως σας εκπαιδεύει να αναγνωρίζετε σιγά σιγά το κέντρο σας και να παραμένετε εκεί ώστε να μην σας χτυπούν τόσο τα κύματα των αρνητικών επιρροών από τους άλλους: καθίστε χαλαρά στην καρέκλα του γραφείου, εστιαστείτε 3 δάχτυλα κάτω από τον αφαλό, συγκεντρωθείτε απόλυτα σε αυτό το σημείο, εισπνεύστε από τη μύτη, εκπνεύστε από το στόμα χαλαρά για λίγα λεπτά.

Αφιερώστε λίγα λεπτά για να οραματιστείτε τον εαυτό σας να περπατά σε ένα καταπράσινο λιβάδι ή απλά οραματιστείτε ένα τοπίο που σας χαλαρώνει. Ο οραματισμός μπορεί να δράσει καταλυτικά στο άγχος και το στρες. Αν σας είναι δύσκολο να πλάσετε τις εικόνες στο μυαλό σας, φροντίστε να έχετε πάνω στο γραφείο σας μία κορνίζα με πράσινο ή γαλάζιο χρώμα και τη φωτογραφία ενός τοπίου που σας εμπνέει. Κάθε φορά που νιώθετε πίεση αφήστε τη ματιά σας να ταξιδέψει για λίγα λεπτά σε αυτή την εικόνα.

Φροντίστε να έχετε στο γραφείο φακελάκια από χαλαρωτικά ροφήματα όπως το μελισόχορτο το οποίο προσφέρει χαλάρωση στο νευρικό σύστημα και αίσθημα ισορροπίας. Μπορείτε να έχετε αιθέριο έλαιο λεβάντας και να ρίξετε δυο-τρεις σταγόνες σε ένα βαμβακερό μαντηλάκι και να πάρετε μερικές εισπνοές. Η χαλάρωση θα έρθει άμεσα.

Και αν δεν πιάσουν αυτές οι τεχνικές σας προτείνω το πιο δυναμικό μέσο. Τη μαύρη σοκολάτα η οποία περιέχει τριπτοφάνη, ένα αμινοξύ που μετατρέπεται στον οργανισμό σε σεροτονίνη, μια ουσία που βοηθά στη χαλάρωση και στη καλή διάθεση. Η σοκολάτα μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε την κατάσταση πιο γλυκά.

Και μην ξεχνάτε εσείς είστε που θα επιλέξετε πόσο θα επιτρέψετε να σας επηρεάσει η αρνητική ενέργεια των γύρω σας. Μείνετε στο κέντρο σας. Μόνο από εκεί θα μπορείτε να αντλήσετε ουσιαστική δύναμη.


Shakila Ιωάννα Μπράτη
Ολιστική Ενεργειακή Θεραπεύτρια
www.shakila.gr

marieclaire.gr

Add Comment

Click here to post a comment

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close