ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ασπίδα για την υγεία τα δημητριακά ολικής


Η καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να προσθέσει επιπλέον χρόνια στη ζωή μας, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

Αναλύοντας ευρήματα από 12 προγενέστερες μελέτες με περισσότερους από 786.000 εθελοντές, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσοι έτρωγαν τέσσερις μερίδες δημητριακά ολικής αλέσεως την ημέρα είχαν κατά 23% λιγότερες πιθανότητες θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια.

Οι εθελοντές αυτοί είχαν επίσης 20% λιγότερες πιθανότητες θανάτου από καρκίνο σε σύγκριση με όσους έτρωγαν λίγα ή καθόλου δημητριακά ολικής.

Loading...

Μια μερίδα δημητριακών αντιστοιχεί σε 30 γραμμάρια ψωμί (περίπου μια φέτα σε ψωμί του τοστ) ή σε 30 γραμμάρια δημητριακά πρωινού ή σε μισό φλιτζάνι βρασμένα ζυμαρικά, ρύζι ή νιφάδες βρώμης.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Κι Σαν, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, τέσσερις μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα παρέχουν περίπου 70 γραμμάρια φυτικών ινών και άφθονα θρεπτικά συστατικά (ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και φυτοχημικά συστατικά) που συμβάλλουν στη ρύθμιση της χοληστερόλης και τη μείωση της φλεγμονής και των κυτταρικών βλαβών.

Οι επιδράσεις αυτές εξηγούν τα μειωμένα κρούσματα καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου που παρατηρήθηκαν στη νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Circulation».

«Αν και τα 70 γραμμάρια ινών από δημητριακά ολικής την ημέρα είναι μια πολύ καλή ποσότητα, οφέλη παρατηρούνται ακόμα κι αν τρώει κανείς μόλις 50 γραμμάρια την ημέρα» διευκρίνισε ο δρ Κι Σαν. «Το σημαντικό είναι να καταναλώνει όσο το δυνατόν λιγότερους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, δηλαδή άσπρο ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά και ρύζι» κατέληξε.

Πηγή : tanea.gr

loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close