ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ψωμί: 5 επιστημονικοί λόγοι που αξίζει να το τρώμε

1


Είτε βρίσκεσαι σε φάση διατροφής είτε όχι, σίγουρα θα έχεις ακούσει πολλά για την κατανάλωση του ψωμιού, αν κάνει να το τρώμε ή όχι, πόσο επιτρέπεται να τρώμε και τα συναφή. Ε, λοιπόν, η επιστήμη παραθέτει όχι έναν, ούτε δύο αλλά πέντε λόγους που το ψωμί δεν χρειάζεται να φύγει από το τραπέζι μας. Χρειάζεται, μόνο, να… αλλάξει χρώμα.

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται στο Reader’s digest το ψωμί δεν είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της διατροφής μας, αλλά αντιθέτως μεταξύ των λόγων που χρειάζεται να έχει μία θέση στις διατροφικές μας συνήθειες είναι ότι προάγει την υγεία του οργανισμού μας.

Φυσικά, το ψωμί ισούται με υδατάνθρακες και μπορεί οι υδατάνθρακες να έχουν δαιμονοποιηθεί από αρκετές σύγχρονες δίαιτες τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά δεν είναι απαραίτητα κακοί για την υγεία μας. Αντιθέτως, πολλοί ερευνητές έχουν δείξει ότι οι σωστοί υδατάνθρακες είναι απαραίτητο καύσιμο.

Loading...

Επομένως, αν απλά αντικαταστήσουμε το λευκό ψωμί με μαύρο, δηλαδή ολικής άλεσης, θα ανακαλύψουμε ότι υπάρχουν 5 λόγοι για τους οποίους δεν αξίζει να γυρίσουμε την πλάτη στον άρτον τον επιούσιον:

Δίνει ενέργεια

Ψωμί: 5 επιστημονικοί λόγοι που αξίζει να το τρώμε

Όπως αναφέραμε, το ψωμί είναι υδατάνθρακες και οι υδατάνθρακες είναι ενέργεια. Και ναι, το λευκό ψωμί ανεβάζει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και τα κατεβάζει το ίδιο απότομα στη συνέχεια, οδηγώντας μας σε σκαμπανεβάσματα ενέργειας (και λιγούρες), αλλά το ψωμί ολικής αλέσεως μας εφοδιάζει με υγιείς υδατάνθρακες, οι οποίοι χωνεύονται πιο αργά και αυξάνουν το αίσθημα πληρότητας, ενώ παράλληλα δίνουν στο σώμα μας το απαραίτητο και ποιοτικό καύσιμο για να λειτουργεί σε υψηλά επίπεδα για ώρες.

Παρέχει μία ποικιλία από οφέλη για την υγεία

Πλήθος μελετών έχουν αποδείξει ότι οι υδατάνθρακες από το ψωμί ολικής αλέσεως μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη τύπου 2, υψηλής πίεσης του αίματος, καρκίνου του παχέος εντέρου, εγκεφαλικών επεισοδίων και παχυσαρκίας. Και από τα παραπάνω επωφελούνται όλοι είτε είναι άνδρες είτε γυναίκες, είτε είναι νέοι είτε μεγαλύτεροι σε ηλικία.

Ψωμί: 5 επιστημονικοί λόγοι που αξίζει να το τρώμε

Οι ειδικοί προτείνουν ιδανικά την κατανάλωση τριών μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα, αλλά και μόνο μία μερίδα έχει τη δύναμη να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Εξάλλου, ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ έχουν εντοπίσει σε έρευνά τους μία σχέση ανάμεσα στη διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και τον κίνδυνο θανάτου, μελετώντας περισσότερους από 100 χιλιάδες ανθρώπους.

“Τα ευρήματα αυτά υποστηρίζουν περαιτέρω τις τρέχουσες διατροφικές οδηγίες που συνιστούν την αύξηση της συνολικής κατανάλωσης σιτηρών ολικής αλέσεως και παρέχουν ελπιδοφόρα στοιχεία που δείχνουν ότι μία διατροφή εμπλουτισμένη με δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί να αποφέρει οφέλη προς την επέκταση του προσδόκιμου ζωής”, αναφέρουν οι ερευνητές, καθώς διαπίστωσαν στη μελέτη τους πως η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως μείωνε τον γενικό κίνδυνο θανάτου κατά 5% και τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο κατά 9%.

Ανεβάζει τη διάθεση

Ψωμί: 5 επιστημονικοί λόγοι που αξίζει να το τρώμε

Οι υδατάνθρακες ανεβάζουν τη διάθεσή μας, καθώς αυξάνουν τα επίπεδα του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να χαλαρώνουμε από το άγχος και την ανησυχία. Επιπλέον, η αυξημένη σεροτονίνη μειώνει την επιθυμία για ανθυγιεινά σνακ. Επομένως, αν είσαι στις μαύρες σου, καλύτερα να καταφύγεις σε ένα σάντουιτς -χωρίς ενοχές!

Βοηθάει στην απώλεια βάρους

Εφόσον η κατανάλωσή του ανεβάζει τα επίπεδα σεροτονίνης και τα ανεβασμένα επίπεδα σεροτονίνης μειώνουν τις λιγούρες, μερικές εύκολες μαθηματικές πράξεις μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το ψωμί ολικής αλέσεως είναι σύμμαχος όσων προσπαθούν να χάσουν βάρος. Επιπλέον, επειδή είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, αυξάνει το αίσθημα πληρότητας, ώστε να νιώθουμε γρηγορότερα χορτάτοι και να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες.

Ψωμί: 5 επιστημονικοί λόγοι που αξίζει να το τρώμε

Τέλος, όπως προαναφέραμε, σε αντίθεση με το λευκό ψωμί, το μαύρο δεν έχει ως αποτέλεσμα ακανόνιστες αυξήσεις σακχάρου στο αίμα, κρατώντας μας μακριά από ξαφνικές επιθυμίες για γλυκά, ενώ βοηθάει στη σωστή λειτουργία και κινητικότητα του εντέρου, δίχως να μας προκαλεί δυσκοιλιότητα.

Μας ομορφαίνει

Ψωμί: 5 επιστημονικοί λόγοι που αξίζει να το τρώμε

Το ψωμί ολικής αλέσεως είναι βαρυφορτωμένο με βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πρωτεΐνες, οι οποίες κρατάνε το δέρμα μας και τα μαλλιά μας νέα και φρέσκα.

Όλα τα παραπάνω φυσικά, δεν σημαίνουν ότι πρέπει να φτάνουμε στο άκρο που κατηγορούμε και να δαιμονοποιούμε το λευκό ψωμί. Με μέτρο, μπορούμε να απολαύσουμε ακόμα και αυτό. Μόνο που θα ήταν καλύτερα να το κρατήσουμε ως «δώρο» στον εαυτό μας μία φορά κάθε τόσο. Αξίζει τον κόπο να κάνουμε τη στροφή στο μαύρο, έτσι δεν είναι;

Πηγή: www.pathfinder.gr

loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close