ΥΓΕΙΑ

Περισσότερη ζάχαρη και καφεΐνη για όσους δεν κοιμούνται αρκετά


Οι άνθρωποι που κοιμούνται λίγο έχουν σημαντικά αυξημένες πιθανότητες να καταναλώνουν ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη και καφεΐνη, αναφέρουν επιστήμονες από την Καλιφόρνια.

Το εύρημα αυτό υποδηλώνει ότι αν κάποιος βελτιώσει τα ωράρια ύπνου του, είναι πιθανό να περιορίσει και την κατανάλωση ζάχαρης, λένε οι ερευνητές.

Όπως γράφουν στην επιθεώρηση Sleep Health, ανέλυσαν στοιχεία από 18.799 εθελοντές, το 13% εκ των οποίων δήλωσαν ότι κοιμούνται 5 ή λιγότερες ώρες κάθε βράδυ.

Loading...

Οι άνθρωποι αυτοί είχαν κατά 21% υψηλότερη κατανάλωση ροφημάτων με ζάχαρη, σε σύγκριση με όσους κοιμόντουσαν 7 ή 8 ώρες.

Η διαφορά ήταν ακόμα ισχυρότερη (έφτανε το 33%) όσον αφορά τα αναψυκτικά τύπου κόλα και τα ενεργειακά ροφήματα, που συνδυάζουν ζάχαρη με καφεΐνη.

Αντιθέτως, δεν φάνηκε να υπάρχει διαφορά στην κατανάλωδη αναψυκτικών χωρίς καφεΐνη.

Αντίστοιχα, οι εθελοντές που κοιμόντουσαν 6 ώρες κάθε βράδυ, έπιναν κατά 11% περισσότερα ροφήματα με ζάχαρη και καφεΐνη.

Στον αντίποδα όλων αυτών, όσοι εθελοντές κοιμόντουσαν πολύ (9 ώρες ή περισσότερο κάθε βράδυ) είχαν την μικρότερη κατανάλωση καφέ αλλά και νερού.

«Νομίζουμε ότι υπάρχει μία θετική αμφίδρομη συσχέτιση», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άρικ Πράδερ, επίκουρος καθηγητής Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο (UCSF).

«Τα ροφήματα με ζάχαρη και η έλλειψη ύπνου ενισχύουν το ένα το άλλο και έτσι γίνεται πιο δύσκολο να κόψει κανείς την ανθυγιεινή συνήθεια της κατανάλωσης ζάχαρης.

»Ίσως λοιπόν αν βελτιώσει κάποιος τον ύπνο του, να μπορέσει να σπάσει αυτόν τον φαύλο κύκλο και τελικά να μειώσει την ζάχαρη που καταναλώνει και η οποία σχετίζεται με πολλά προβλήματα υγείας».

Πηγή : tanea.gr

loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close