ΥΓΕΙΑ

Η πιο αξιόλογη συμβουλή για τον τρόπο ζωής


Ένα ενδιαφέρον συμπόσιο στο πρόσφατο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Καρδιολογίας αφορούσε την πιο αξιόλογη συμβουλή για τον τρόπο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.

Ελέχθησαν τα πάντα. Τα περισσότερα, τετριμμένα και χιλιοειπωμένα. Εκείνο που ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν οι προτεραιότητες και οι αλγόριθμοι της καθημερινής ζωής.

Όλοι συμφώνησαν ότι το κάπνισμα και η διακοπή του θα πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος. Ο δεύτερος στόχος θα πρέπει να είναι η αποφυγή της ακινησίας. Θα πρέπει καθημερινά ο άνθρωπος να κινείται, να ασκείται ή τουλάχιστον να περπατά μισή ώρα την ημέρα.

Loading...

Τα οφέλη είναι προφανή. Είναι ο καλύτερος τρόπος για την αύξηση των καρδιοπροστατευτικών κλασμάτων της καλής χοληστερίνης. Αυξάνει την προστατευτική λειτουργία του ενδοθηλίου, δηλαδή του έσω χιτώνα των αρτηριών που παράγει προστατευτικές αγγειοδιασταλτικές ουσίες οι οποίες προφυλάσσουν από τις θρομβώσεις των αρτηριών, δηλαδή τα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Παράλληλα, η άσκηση βοηθά στην ανάπτυξη της παράπλευρης κυκλοφορίας των αρτηριών, δηλαδή του φυσικού Bypass που προστατεύει από την ισχαιμία του μυοκαρδίου και καθιστά λιγότερο επικίνδυνο ένα τυχόν έμφραγμα.

Τρίτος στόχος είναι η σωστή υγιεινή διατροφή. Με απλά λόγια, η μεσογειακή δίαιτα δηλαδή η κλασική δίαιτα των κατοίκων της λεκάνης της Μεσογείου. Η δίαιτα στηρίζεται κυρίως στα φυτικά, στα λαδερά, στα όσπρια, στα πουλερικά και τα ψάρια.

Ο αλγόριθμος

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η συζήτηση για τον αλγόριθμο της καθημερινής ζωής. Με το ξύπνημα πρέπει να γίνεται ολιγόλεπτη (5’-10’) σουηδική γυμναστική που ενεργοποιεί τις αρθρώσεις.Το πρωινό γεύμα θα περιλαμβάνει καφέ ή τσάι με ζάχαρη ή ζαχαρίνη καθώς και γάλα ή γαλακτοκομικά χαμηλού λιπαρού φορτίου. Το μέλι μπορεί να προστεθεί στο πρωινό των μη διαβητικών και των παχύσαρκων.

Το βάδισμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διάρκειας μισής ώρας για όσους δεν μπορούν να ασκηθούν προγραμματισμένα σε γυμναστήρια η κολυμβητήρια.

Το μεσημεριανό και το βραδινό φαγητό πρέπει να στηρίζονται πάντα στη μεσογειακή δίαιτα. Ενα ποτήρι κρασί μπορεί να συνοδεύει το γεύμα ή το δείπνο. Οι εκτροπές από τη δίαιτα δεν μπορεί να υπερβαίνουν τη μία φορά την εβδομάδα.

Η συζήτηση στο συμπόσιο αυτό υπήρξε ενδιαφέρουσα. Βέβαια, το πόσο μπορεί καθένας να ωφεληθεί από αυτό τον αλγόριθμο θα το δείξουν προγραμματισμένες μελέτες. Ομως το ότι θα ωφεληθεί είναι αναμφισβήτητο.

Πηγή : tanea.gr

loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close