ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ενδιάμεση νηστεία: Πώς γίνεται και πώς συμβάλλει στο αδυνάτισμα και στην πρόληψη ασθενειών

Ενδιάμεση νηστεία: Πώς γίνεται και πώς συμβάλλει στο αδυνάτισμα και στην πρόληψη ασθενειών

Ένα φαινόμενο που ονομάζεται ενδιάμεση νηστεία είναι σήμερα μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις της διατροφής στον κόσμο. Επί της ουσίας περιλαμβάνει εναλλασσόμενους κύκλους της νηστείας και κανονικής διατροφής.


Πολλές μελέτες δείχνουν ότι η ενδιάμεση νηστεία μπορεί να σας βοηθήσει στην απώλεια βάρους, στην βελτίωση της μεταβολικής υγείας και στην προστασία από ασθένειες, όπως το κρυολόγημα.

Η ενδιάμεση νηστεία είναι ένας τρόπος διατροφής, όπου μπορείτε να ακολουθείτε διατροφικούς κύκλους μεταξύ των περιόδων πρόσληψης τροφής και νηστείας. Δεν επηρεάζει το είδος των τροφών που καταναλώνετε, αλλά μόνο το αν και πότε θα μπορείτε να φάτε ό,τι θέλετε.

Loading...

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μέθοδοι για να εφαρμόσετε τη ενδιάμεση νηστεία, οι οποίες χωρίζουν την ημέρα ή την εβδομάδα σε επιμέρους χρονικές περιόδους πρόσληψης τροφής και νηστείας.

Οι περισσότεροι άνθρωποι εφαρμόζουν έστω και άθελά τους αυτή την τεχνική, αφού θεωρητικά “νηστεύουν” κάθε φορά που κοιμούνται. Έτσι, ως συνολική μέθοδος διατροφής, η ενδιάμεση νηστεία μπορεί να είναι πραγματικά κάτι τόσο απλό, όσο το να επεκτείνετε τις περιόδους της ημέρας που “νηστεύετε”.

Μπορείτε να το κάνετε αυτό παρακάμπτοντας το πρωινό και τρώγοντας το πρώτο σας γεύμα το μεσημέρι και το τελευταίο γεύμα σας μέχρι τις 8 το βράδυ το πολύ. Έτσι θα είστε επί της ουσίας σε κατάσταση νηστείας για 16 ώρες κάθε μέρα, και θα περιορίζετε το φαγητό σας σε ένα διατροφικό παράθυρο 8 ωρών. Αυτή είναι η πιο δημοφιλής μορφή διαλείπουσας (ενδιάμεσης) νηστείας, γνωστή και ως μέθοδος 16/8.

Η ενδιάμεση νηστεία είναι κάτι αρκετά εύκολο να εφαρμοστεί. Πολλοί άνθρωποι που την ακολουθούν αναφέρουν ότι αισθάνονται καλύτερα και έχουν περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια μιας ημέρας. Η πείνα δεν αποτελεί συνήθως σημαντικό πρόβλημα, εκτός από τις πρώτες ημέρες, μέχρι το σώμα σας να συνηθίσει να μην λαμβάνει τροφή για πιο μεγάλες χρονικές περιόδους.

Η βασική αρχή είναι μία: απαγορεύεται κάθε τροφή κατά τη διάρκεια της περιόδου της νηστείας, αλλά μπορείτε να πιείτε νερό, καφέ, τσάι και άλλα μη-θερμιδική ποτά.

Ορισμένες μορφές της διακοπτόμενης νηστείας επιτρέπουν μικρές ποσότητες τροφών με λίγες θερμίδες κατά τη διάρκεια της περιόδου νηστείας. Η λήψη συμπληρωμάτων επιτρέπεται γενικώς τις ώρες της νηστείας, εφόσον δεν υπάρχουν θερμίδες σε αυτές.

Τι σας προσφέρει η ενδιάμεση νηστεία

Διαφόρων ειδών διεργασίες συμβαίνουν στον οργανισμό, όταν δεν τρώμε για αρκετές ώρες, προκειμένου να συνεχίσει το σώμα μας να αναπτύσσεται. Έχει να κάνει με τις ορμόνες, τα γονίδια και άλλες σημαντικές κυτταρικές διεργασίες επιδιόρθωσης.

Όταν νηστεύετε, μειώνεται σημαντικά το επίπεδο σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα, ενώ αυξάνεται εκείνο της αυξητικής ορμόνης. Πολλοί άνθρωποι εφαρμόζουν την ενδιάμεση νηστεία, για να χάσουν βάρος, καθώς είναι ένας πολύ απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να περιορίσετε τις θερμίδες και να κάψετε λίπος.

Άλλοι το κάνουν για τα μεταβολικά οφέλη που προσφέρει στην υγεία, δεδομένου ότι μπορεί να βελτιώσει διάφορους παράγοντες κινδύνου και δείκτες για την υγεία.

Έρευνα δείχνει επίσης ότι μπορεί να βοηθήσει στην προστασία κατά σοβαρών ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου-2, ο καρκίνος, η νόσος του Αλτσχάιμερ και άλλες.

ΠΗΓΗ: www.iatropedia.gr

loading...

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close