ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ακόμα και το λίγο αλάτι αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Οι γιατροί προειδοποιούν εδώ και χρόνια να αποφεύγουμε το πολύ αλάτι στο φαγητό διότι αυξάνει τον κίνδυνο αναπτύξεως υπέρτασης.


Μία νέα μελέτη, όμως, αποκαλύπτει ότι ακόμα και λίγο περισσότερο αλάτι από το συνιστώμενο να τρώει κάποιος, μπορεί να αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες που έχει να πεθάνει πριν την ώρα του.

Το συνιστώμενο είναι έως 1 κουταλάκι του γλυκού ή 2.400 mg νάτριο, αλλά το ιδανικό για την καρδιαγγειακή υγεία είναι να περιοριζόμαστε στα 1.500 mg νάτριο την ημέρα (ή κάτι παραπάνω από μισό κουταλάκι του γλυκού), σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Καρδιάς (ΑΗΑ).

Loading...

Οι ποσότητες αυτές όμως δεν αντιστοιχούν μόνο στο επιτραπέζιο αλάτι, δηλαδή σε αυτό που προσθέτουμε στο μαγείρεμα και στο πιάτο μας, αλλά και στο «κρυφό» αλάτι των τροφίμων.

Όλα τα έτοιμα φαγητά -από το ψωμί μέχρι τα αλλαντικά- περιέχουν πρόσθετο αλάτι, το οποίο συνήθως αναγράφεται ως «νάτριο» στη συσκευασία τους. Επιπλέον, ειδικά στη χώρα μας το 40% του άλατος που καθημερινά τρώμε προέρχεται από το ψωμί, σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη νέα μελέτη που διήρκησε 25 χρόνια και συμπεριέλαβε εκατοντάδες εθελοντές, όσοι κατανάλωναν λιγότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι (ή 2.300 mg νάτριο) είχαν κατά 25% μικρότερο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με όσους έτρωγαν σχεδόν 1,5 κουταλάκι (ή 3.600 mg νάτριο).

Επιπλέον, με κάθε μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι πάνω από το 1,5 ημερησίως, οι πιθανότητες πρόωρου θανάτου αυξάνονταν κατά 12%,

«Η κατανάλωση χαμηλότερων επιπέδων άλατος, όπως συνιστούν οι αναθεωρημένες οδηγίες διατροφής, οδηγεί σε χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης καρδιαγγειακής νόσου και μικρότερη ολική θνησιμότητα», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Νάνσυ Κουκ, καθηγήτρια Επιδημιολογίας στην Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, στη Βοστώνη.

«Μεγάλο τμήμα του άλατος που καταναλώνουμε προέρχεται από επεξεργασμένα τρόφιμα, γι’ αυτό και οι αρμόδιες ρυθμιστικές Αρχές προτείνουν τη σταδιακή μείωση της προσθήκης άλατος σε πολλά από αυτά τα τρόφιμα, με στόχο να μειωθούν τα κρούσματα υπέρτασης και καρδιαγγειακής νόσου, καθώς και οι θάνατοι από αυτά», πρόσθεσε.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην «Επιθεώρηση του Αμερικανικού Κολεγίου Καρδιολογίας» (JACC), είχε δύο διαφορετικά σκέλη.

Περισσότεροι από 700 εθελοντές του πρώτου σκέλους και σχεδόν 2.400 του δεύτερου περιόρισαν την πρόσληψη άλατος, ενώ σχεδόν 3.000 δεν την περιόρισαν.

Πηγή : tanea.gr

loading...

Calendar

Οκτώβριος 2016
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ   Νοέ »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα οριστεί σε "επιτρέπει cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, στη συνέχεια, σας ζητάμε να ακολουθήσετε αυτό.

Close